WATCH TALK FORUMS banner

Omega Costelletion 25 Rubis 1976

26K views 3 replies 3 participants last post by  KTamas  
#1 ·
Hallo allemaal, ik ben Jonathan uit België en nieuw op dit forum.

Vorige week vond ik een horloge in een oude aktetas van mijn grootvader. Nieuwsgierig om wat informatie over het horloge te vinden, vond ik dit forum.
Ik heb geen ervaring en geen kennis van horloges, maar ik zou graag wat informatie willen hebben en willen weten wat jullie van het horloge vinden. Ik weet ook niet zeker of het echt is. Kunnen jullie me helpen?

Het horloge is een Omega Constellation 25 Rubis,
Op de achterkant van het horloge staat - 18k; 0,750; SWISSMADE; 1976;
Het heeft wat krassen op de achterkant en op de zijkant. (Derde foto)
Ik heb wat foto's toegevoegd, dit kan voor jullie relevanter worden.

Ik bedank jullie voor de hulp, als jullie meer foto's of informatie nodig hebben. Vraag het me!!

Bedankt!!
Jonathan

#2 ·
Hallo Jonathan. Welkom bij Watch Talk Forums. Het spijt me dat ik het slechte nieuws moet brengen, maar dat is geen authentieke Omega Constellation. Ten eerste heeft Omega het goudgehalte en hun kenmerken niet aan de buitenkant van de achterkant van de kast geplaatst. Ten tweede kloppen de lettertypen niet en is het Ω-logo verkeerd. Omega heeft ook nooit het aantal juwelen op de wijzerplaat van een Constellation geplaatst. Een foto van het uurwerk zou het ongetwijfeld bevestigen, aangezien Omega toen nog hun eigen in-house gemaakte kalibers gebruikte en ik me geen uurwerk met 25 juwelen herinner (maar er waren veel basisuurwerken met 25 juwelen).

#3 ·
Hallo Jonathan. Welkom bij Watch Talk Forums. Het spijt me dat ik het slechte nieuws moet brengen, maar dat is geen authentieke Omega Constellation. Ten eerste heeft Omega het goudgehalte en hun kenmerken niet aan de buitenkant van de achterkant van de kast geplaatst. Ten tweede kloppen de lettertypen niet en is het Ω-logo verkeerd. Omega heeft ook nooit het aantal juwelen op de wijzerplaat van een Constellation geplaatst. Een foto van het uurwerk zou het ongetwijfeld bevestigen, aangezien Omega toen nog zijn eigen in-house gemaakte kalibers gebruikte en ik me geen uurwerk met 25 juwelen herinner (maar er waren wel veel basisuurwerken met 25 juwelen).
Bedankt ulackfocus!!

Ik twijfelde er eigenlijk echt aan of het een echte was. Het ziet er niet van hoge kwaliteit uit, dus ik dacht dat ik het maar eens moest vragen!!

Bedankt voor je verhelderende antwoord!!

Jonathan

#4 ·
Omega Constellation

Hallo

Mijn naam is Tamas.

Ik heb een vergelijkbare vraag als Jonathan, ik heb een Omega Constellation 21 robijnen van mijn oom gekregen. De kenmerken staan aan de buitenkant van de achterkant van het horloge (18k 0,750) en het jaar 1943. Het Omega-teken staat ook in de band. Ik ben benieuwd om wat informatie te vinden.

Dank u
Tamas

Attachments